Заказать курсовые, контрольные, рефераты...
Образовательные работы на заказ. Недорого!

Список литературы. 
Чатботы как инструмент коммуникации компаний в мессенджерах: особенности восприятия пользователями

РефератПомощь в написанииУзнать стоимостьмоей работы

Edwards C. et al. Is that a bot running the social media feed? Testing the differences in perceptions of communication quality for a human agent and a bot agent on Twitter //Computers in Human Behavior. — 2014. — Т. 33. — С. 372−376. AbuShawar B., Atwell E. Usefulness, localizability, humanness, and language-benefit: additional evaluation criteria for natural language dialogue systems… Читать ещё >

Список литературы. Чатботы как инструмент коммуникации компаний в мессенджерах: особенности восприятия пользователями (реферат, курсовая, диплом, контрольная)

  • 1. Латур Б. Где недостающая масса? Социология одной двери// Неприкосновенный запас. — 2004. — № 34
  • 2. Латур Б. Пересборка социального // Введение в акторно-сетевую теорию. М.: ИД ВШЭ. — С. 2014. — 384.
  • 3. От кремлевских троллей к цифровому памятнику: что происходит в мире чатботов // daily.afisha.ru [Электронный ресурс]
  • 4. AbuShawar B., Atwell E. Usefulness, localizability, humanness, and language-benefit: additional evaluation criteria for natural language dialogue systems //International Journal of Speech Technology. — 2016. — Т. 19. — No.2. — С. 373−383.
  • 5. Aharoni E., Fridlund A. J. Social reactions toward people vs. computers: How mere lables shape interactions //Computers in human behavior. — 2007. — Т. 23. — No.5. — С. 2175−2189.
  • 6. Aiello L.M. et al. People are Strange when you’re a Stranger: Impact and Influence of Bots on Social Networks // www.aaai.org [Электронный ресурс]
  • 7. Baker. D. The State of Messaging Apps, in 5 Charts// contently.com [Электронный ресурс]
  • 8. Boshmaf Y. et al. Design and analysis of a social botnet //Computer Networks. — 2013. — Т. 57. — No.2. — С. 556−578.
  • 9. Chase M. Chatbots — friendly or frightening? // ICX Association. — 2016
  • 10. Corea F. AI and Speech Recognition: A Primer for Chatbots// Cyber tales. — 2016. URL: https://medium.com/cyber-tales/ai-and-speech-recognition-a-primer-for-chatbots-a63af042526a (дата обращения: 13.05.2017).
  • 11. Crawford E. Bots are awesome! Humans? Not so much// chatbotsmagazine.com [Электронный ресурс]
  • 12. Cerulo K. A. Nonhumans in social interaction //Annual Review of Sociology. — 2009. — Т. 35. — С. 531−552.
  • 13. Chu Z. et al. Who is tweeting on Twitter: human, bot, or cyborg? //Proceedings of the 26th annual computer security applications conference. — ACM, 2010. — С. 21−30.
  • 14. Danilava S. et al. Why are you Silent?-Towards Responsiveness in Chatbots // Workshop at CHI 2013. — 2013
  • 15. Edwards C. et al. Is that a bot running the social media feed? Testing the differences in perceptions of communication quality for a human agent and a bot agent on Twitter //Computers in Human Behavior. — 2014. — Т. 33. — С. 372−376.
  • 16. Evans. B Messaging and mobile platforms // [Электронный ресурс]
  • 17. Ferrara E. et al. The rise of social bots // Communications of the ACM. — 2014. — T. 7. — № 59
  • 18. Geiger R.S. Bots, bespoke, code and the materiality of software platforms // Information, Communication&Society. — 2014. — Т. 17. — No. 3. — С. 342−356.
  • 19. Hill J., Ford W.R., Farreras I. G. Real conversations with artificial intelligence: A comparison between human-human online conversations and human-chatbot conversations // Computers in Human Behavior. — 2015. — Т. 49. — С. 245−250.
  • 20. Hartman M. The Hidden Homescreen// Render. — 2016
  • 21. Holtgraves T.M. et al. Perceiving artificial social agents //Computers in Human Behavior. — 2007. — Т. 23. — No. 5. — С. 2163−2174.
  • 22. Jones S. How I Learned to Stop Worrying and Love the Bots // Social Media+ Society. — 2015. — Т. 1. — № 1. — С. 1−2.
  • 23. Kim Y., Sundar S. S. Anthropomorphism of computers: Is it mindful or mindless? //Computers in Human Behavior. — 2012. — Т. 28. — № 1. — С. 241−250.
  • 24. Lloyd A. Our friends, the bots? // points.datasociety.net [Электронный ресурс]
  • 25. Marйchal N. Automation, Algorithms, and Politics| When Bots Tweet: Toward a Normative Framework for Bots on Social Networking Sites (Feature) // International Journal of Communication. — 2016. — Т. 10. — C. 5022−5031.
  • 26. Masterman L. Bots: What I Learned at Botcamp Day// Startup grind. — 2016
  • 27. McGrane C. Five Must-Haves for a Healthy Chatbot// Chatbots Magazine. — 2016
  • 28. Messias J. et al. You followed my bot! Transforming robots into influential users in Twitter // First Monday. — 2013. — Т. 18. — № 7.
  • 29. Millerand F., Baker K.S. Who are the users? Who are the developers? Webs of users and developers in the development process of a technical standard // Information Systems Journal. — 2010. — Т. 20. — № 2. — С. 137−161
  • 30. Morrissey K., Kirakowski J. `Realness' in Chatbots: Establishing Quantifiable Criteria //International Conference on Human-Computer Interaction. — Springer Berlin Heidelberg, 2013. — С. 87−96.
  • 31. Murgia A. et al. Among the Machines: Human-Bot Interaction on Social Q&A Websites //Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems. — ACM, 2016. — С. 1272−1279.
  • 32. Mone G. The edge of the uncanny //Communications of the ACM. — 2016. — Т. 59. — No9. — С. 17−19.
  • 33. Nass C., Steuer J., Tauber E. R. Computers are social actors // Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems. — ACM, 1994. — С. 72−78.
  • 34. Nedrya A. Do you want your chatbot converse in foreign languages? My learnings from bot devs // Chatbots Magazine. — 2016
  • 35. Neff G., Nagy P. Automation, Algorithms, and Politics| Talking to Bots: Symbiotic Agency and the Case of Tay // International Journal of Communication. — 2016. — Т. 10. — С. 17.
  • 36. Posard M. N., Rinderknecht R. G. Do people like working with computers more than human beings? // Computers in Human Behavior. — 2015. — Т. 51. — С. 232−238.
  • 37. Rogers C. Using messaging apps without being creepy// Marketing Week. — 2016
  • 38. Sayes E. Actor-Network Theory and methodology: Just what does it mean to say that nonhumans have agency? //Social Studies of Science. — 2014. — Т. 44. — № 1. — С. 134−149.
  • 39. Schlicht M. The Complete Beginner’s Guide To Chatbots // Chatbots Magazine. — 2016
  • 40. Schlicht M. How Bots Will Completely Kill Websites and Mobile Apps// Chatbots Magazine. — 2016
  • 41. Toscano J. The Ultimate Guide to Chatbots: Why they’re disrupting UX and best practices for building // medium.muz.li [Электронный ресурс]
  • 42. Varriano F. How Bots, Messaging&AI Are Evolving// Chatbots Magazine. — 2016
  • 43. Vendemia M. A. When do consumers buy the company? Perceptions of interactivity in company-consumer interactions on social networking sites // Computers in Human Behavior. — 2017. — Т. 71. — С. 99−109.
  • 44. Viitamдki S. Advertising in Chatbots: How to Do It Right?—?And Wrong// Chatbots Magazine. — 2016
  • 45. Wagner C. et al. When social bots attack: Modeling susceptibility of users in online social networks // Making Sense of Microposts Workshop proceedings. — 2012. — Т. 2. — C. 41−48.
  • 46. Wald R. et al. Which Users Reply to and Interact with Twitter Social Bots? // 2013 IEEE 25th International Conference on Tools with Artificial Intelligence. — 2013. — С. 135−144.
  • 47. Williams R., Edge D. The social shaping of technology // Research policy. — 1996. — Т. 25. — № 6. — С. 865−899.
  • 48. Woolley S.C., Howard P.N. Automation, Algorithms, and Politics| Political Communication, Computational Propaganda, and Autonomous Agents—Introduction // International Journal of Communication. — 2016. — № 10 — С. 32−47.
  • 49. Xu B., Zhang W., Li D. Copresence and its social-relational antecedents in computer-mediated communication: the case of instant messenger // International Journal of Human-Computer Interaction. — 2011. — Т. 27. No. 10. — С. 991−1009.
  • 50. Can AI chat with customers like a teller — and should it? // American banker. — 2017
  • 51. Chat Bots, a Consumer Research Study // mycleveragency.com [Электронный ресурс]
  • 52. Designing a chatbot: male, female or gender neutral?// Mercury news. — 2017
  • 53. How Does Messenger Work As An Ad Destination?// Chatbots magazine. — 2016
  • 54. How realistic chatbots dupe humans// Topbots. — 2016
  • 55. Retailers experiment with chatbots to reach customers// Mercury news. — 2016
  • 56. The search for the killer bot// www.theverge.com [Электронный ресурс]
  • 57. Digital Trends in 2017 That Will Redefine Influence and Interaction for Marketers// http://www.adweek.com/ [Электронный ресурс]
Приложение

Вопросы интервью

  • 1) Какими ботами вы пользуетесь/пользовались?
  • 2) Почему вы решили воспользоваться ботом?
  • 3) Как давно вы общаетесь с ботом?/ Почему вы продолжаете пользоваться ботом?
  • 4) Каковы ваши впечатления от общения с ботом?
  • 5) Как вы можете описать бота как собеседника?
  • 6) Как вы представляете бота, когда с ним общаетесь?
  • 7) Как бы вы оценили ответы бота?
  • 8) Можете ли вы вспомнить какой-то что-то, что вас удивило при общении с ботом? Почему?
  • 9) А можете вспомнить какой-то негативный опыт? что это было? что вам не понравилось
  • 10) Какие ещё боты вам известны?
  • 11) Как вообще вы относитесь к тому что сейчас появляется много ботов, что вы вообще думаете о такой технологии?
Показать весь текст
Заполнить форму текущей работой